2024. november 25., Katalin

Eger ügye

Kevesebb busz indul decembertől Egerből Budapestre, de már az M25-ösön keresztül is mennek

2019.11.30. 00:00

A nap, amikor együtt örülhetünk ismét pártunkkal és kormányunkkal, miután sokkal jobb lett Eger és Budapest között a vonatközlekedés.

 

Korábban már hivatalosan is bejelentették, a MÁV is roadshow-zott egyet a témában, miszerint október 25-étől Eger és Budapest között jelentősen javul a vonatközlekedés. Csökkent a menetidő, olcsóbb lett a jegy, kényelmesebbek a vonatok és óránként közlekednek a hevesi megyeszékhely és a főváros között.

 

Nyitrai Zsolt országgyűlési képviselő és Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója pénteken úgy gondolta, futnak egy újabb kört a témában, Egerben tartottak egy sajtótájékoztatót, amely kapcsán a Magyar Távirati Iroda beszámolójából tudunk szemezgetni. (Szívesen elmentünk volna személyesen is, de Nyitrai Zsolt és stábja évek óta nem küld meghívót portálunknak. Talán csak elfelejtik, de most nem is ez a lényeg.)

 

Homolya Róbert a sajtótájékoztatón elmondta: október 25-étől Eger és Budapest között is életbe lépett az új rend, amely a pótjegyek kivezetésén túl "soha nem látott vasúti kínálatot biztosít a hevesi megyeszékhely lakói és a környéken élők számára". Az eddigi kétóránkénti gyakoriság helyett óránként közvetlenül, 1 óra 48 perces menetidővel lehet elérni a városból Budapestet - tette hozzá.

    

A napi 33 Eger-Budapest autóbuszjárat ezzel párhuzamosan csökkenni fog, ám a decemberben hatályba lépő új menetrend már igazodni fog a vasúti kínálathoz és kiegészíti azt - közölte. Ekkortól a Volánbuszok az M25-ös autóutat igénybe véve 10-15 perccel rövidebb menetidővel közlekednek a fővárosba, míg a vonatok változatlan menetidő mellett új megállóhelyeken is megállnak majd Eger és Budapest Keleti pályaudvar között.


Homolya Róbert felidézte: a kormány 1000 milliárd forintnál többet költött a vasúti pályák rekonstrukciójára, és elkötelezett abban, hogy a közösségi közlekedés gerince a vasút legyen. Jó példa erre a több mint 200 milliárd forintból megújított Rákos-Hatvan vasútvonal - tette hozzá. Jelezte: a fejlesztés a következő uniós költségvetési ciklusban a Hatvan-Füzesabony szakasz korszerűsítésével folytatódik.

 

Nyitrai Zsolt miniszterelnöki megbízott, a térség fideszes országgyűlési képviselője közölte: régóta adott volt a feladat a közéleti szereplők számára: össze kellett kötni Egert Budapesttel. Ez "hosszú évtizedek ígérgetése és semmittevése után" (hogy ezzel az Egert több cikluson át vezető Habis Lászlónak vagy az egymás után már harmadik ciklusban lévő Fidesz-kormánynak  szólt be Nyitrai, esetleg csak olcsó propagandatöltényt puffogtatott megint, nehéz kérdés) történt meg azzal, hogy a közelmúltban megépült az M25-ös autóút, becsatlakoztatva a várost az ország gyorsforgalmi vérkeringésébe - fogalmazott.
    

Egernek jó esélye van arra is, hogy megépüljön a tervezett helyi intermodális, a közösségi közlekedést észszerűen összehangoló csomópont, valamint a várost elkerülő út, egy "történelmi léptékű közlekedési fejlesztés" folytatásaként - tette hozzá.

 

Íme, a TV Eger beszámolója Nyitraiék pénteki imázseseményéről:

 

 

 

 

Vasárnaptól óránként járnak majd a vonatok Eger és Budapest között. A jegy is olcsóbb lesz

 

 

Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló