2024. november 25., Katalin

Környék ügye

Béna ajándékot kapott vagy már volt belőle otthon? Így cserélheti vissza

EÜ/Heol.hu 2019.11.30. 00:00

Tippek, trükkök.

 

Vége a karácsonynak, felhalmozódtak az ajándékok. Kérdés, hogy mit kezdjünk azokkal, amelyek feleslegesek vagy egyszerűen nem nyerték el tetszésünket? A heol.hu szerint így járt például Kocsisné Bóta Szilvia, akit a szülei és az anyósék is egy-egy mikrohullámú sütővel leptek meg. Tény, hogy ezen a nyáron keltek össze a párjával, s nem volt még ilyen készülékük a háztartásban, de azért mindjárt kettő egy kicsit sok.

 

Vásárláskor kérjük el és őrizzük meg a blokkot!

 

A Heves Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztálya jó előre felhívta az ünnepre készülők figyelmét, hogy vásárláskor a kereskedőktől kapott nyugtát mindig gondosan el kell rakni. Ennek hiányában, ha később az adott árucikk meghibásodik, a vásárló nem tudja bizonyítani, hogy a terméket az adott kereskedőtől vette. Külön kategóriát jelent a meghibásodás – tudtuk meg a fogyasztóvédelmi osztálytól. Ezekben az esetekben a vásárlástól számított két éven belül érvényesíthetjük a kereskedővel szembeni jogainkat. Ezt a jogot szavatossági igénynek nevezik.

Más viszont a helyzet az említett okok miatti csere lehetőségeit tekintve. A jogszabályok ugyanis nem segítik a fogyasztót, ha hibátlan árut, például nem megfelelő színű vagy méretű pulóvert, cipőt vagy más terméket szeretne utóbb kicseréltetni. Ezekben az esetekben csupán a kereskedő jóindulatán múlik, hogy a bizonylattal visszahozott ajándékot kicseréli-e. Többéves tapasztalat szerint a nagyobb, többnyire országosan árusító üzletek boltjaiban egyszerűbb elérni, hogy kicseréljék az árucikket, de még azt is, hogy akár a vételárat adják vissza. Természetesen csak a hibátlan állapotú termékért és blokk ellenében.

 

– A lehetséges csere feltételeiről már a vásárláskor célszerű érdeklődni. Javasoljuk is a fogyasztóknak mindig, kérjék, hogy azt a blokkra, nyugtára írják rá annak érdekében, hogy később erre hivatkozni tudjanak – közölte a Heol kérdésére a fogyasztóvédelmi osztály.

 

Szinte minden bolt ígérte a csere lehetőségét

 

Munkatársunk az ünnepek előtt több népszerű egri áruházban is próbát tett és megkérdezte az üzlet vezető alkalmazottját, milyen kilátásai vannak a vásárlónak a karácsonyt követő esetleges cserére. Szinte kivétel nélkül mindenhol azt a választ kapta, hogy nem lesz akadálya a sértetlen termék cseréjének. Az már más kérdés, hogy az ünnepek elmúltával valóban ilyen zökkenőmentes lesz-e a történet.

 

Ami helyből rossz, három napon belül cserélhető

 

Minden kereskedői jóindulat nélküli, úgynevezett köteles cserére viszont jogilag csak olyan esetekben van lehetőség, amikor a termék szinte azonnal meghibásodik, s egyébként olyan árucikkről van szó, ami jótállásköteles. Ekkor a csere iránti igényünket a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesíthetjük, és a kereskedő köteles – kijavítás helyett – cserélni. Nem hivatkozhat a boltos arra sem, hogy a csere aránytalan többletköltséggel járna.

 

Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló