2024. november 24., Emma

Promóció

#szponzorált tartalom

Bormarketing kezdőknek: Tippek egy új bormárka felfuttatásához

Szponzorált tartalom [X] 2021.04.18. 19:49

Magyarországon nincs hiány a méltán híres bormárkákból, ami igencsak megnehezíti az újonnan alapult borászatok dolgát. Mégis hogyan rúghatna labdába egy ismeretlen bormárka egy világhírű mestermű mellett? A helyzet az, hogy manapság a digitális marketing jóvoltából a kisebb borászatoknak is lehetőségük nyílik elérni borkedvelő célközönségüket anélkül, hogy egy vagyont kellene reklámokra költeniük. A következőkben néhány ügyes bormarketing-tippet sorolunk fel, köztük jó néhány online marketing taktikával is, hogy üzeneteid ideális célközönségre találjanak!

 

Indíts blogot

 

Egy blogon számos érdekes, értékes tartalmat kínálhatsz érdeklődőidnek (értsd: ideális ügyfeleidnek). Ossz meg tippeket a borfogyasztásról, érdekességeket a bor történetéről, vagy épp recepteket olyan fogásokhoz, amikhez jól passzolnak saját boraid. Egy blogon továbbá a legfontosabb hírekről is értesítheted visszatérő olvasóidat.

 

Blogod tartalmait SEO-val, azaz keresőoptimalizálással is kiegészítheted. Ez elengedhetetlen, ha szeretnél megjelenni a Google találatai között, valahányszor az emberek borokkal kapcsolatos dolgokra keresnek rá az interneten.

 

Kedveskedj hűséges ügyfeleidnek

 

Amennyiben borászatod már működik egy ideje, és több vásárlód is volt, kezdj el ajándékokat osztogatni, vagy sorsolni nekik – például egy meghívót a következő exkluzív borkóstoló eseményedre (amint lehet ilyeneket szervezni, persze), és így tovább.

 

Ezeket az ajánlatokat kifejezetten azoknak kínáld, akik már vásároltak tőled, és beléptek email borklubodba is. Ők márkád leghűségesebb követői!

 

Ezt a klubot a Facebookon és más közösségi platformokon is népszerűsítheted, illetve megemlítheted, hogy milyen előnyökkel jár a tagság, ezzel is csatlakozásra ösztönözve az embereket.

 

Hirdesd meg borászatodat esküvői helyszínként

 

Az esküvők nem olcsó mulatságok, azonban komoly bevételt és rengeteg új érdeklődőt szerezhetnek borászatod számára. Rengetegen tartanák szívesen lagzijukat egy borászatban, különösen, ha ahhoz egy étterem is tartozik (ami persze további bevételt jelent majd).

 

Szerezd be a szükséges felszereléseket egy esküvő és lagzi lebonyolításához, majd hirdesd meg borászatodat, mint esküvői helyszínt a közösségi médián, blogodon, fizetett hirdetéseken keresztül, email feliratkozóidnak, és így tovább.

 

Használd a közösségi médiát

 

Tartalmakat nem csak blogodra, hanem borászatod közösségi fiókjaira is érdemes készítened. Persze érdemes blogbejegyzéseidet is megosztanod ezeken, de néha már azzal is értéket kínálhatsz közösségi követőid számára, ha csak egy-egy tippet is kiragadsz útmutatóidból.

 

A közösségi médián mindig ügyelj arra, hogy bejegyzéseidhez tartozzon valamilyen kapcsolódó kép, vagy videó, hiszen ezek a posztok jobban teljesítenek az összes platformon.

 

Megoszthatsz például egy érdekességet a borok világából, egy képpel illusztrálva, vagy egy egyszerű receptet valamelyik borod mellé.

Derítsd ki, hogy célközönséged melyik közösségi platformokon aktív, és koncentrálj arra az 1-2 hálózatra ahelyett, hogy egyszerre mindenhol megpróbálnál aktív lenni. Ez segít, hogy elég időt fordíthass platformjaidra, és aktív maradhass rajtuk.

 

Kínálj hasznos, értékes tartalmakat követőidnek. Az önreklám mindig csak másodlagos cél maradjon!

 

Szerezz partnereket

 

Szerezz turisztikai partnereket borászatod közelében. Vedd fel a kapcsolatot a megyei és állami turisztikai szervezetekkel, és derítsd ki, hogy hogyan szerezhetnél több publicitást (vagy épp pályázati támogatásokat) rajtuk keresztül borászatod számára.

 

Keress rá továbbá a közeli ital- és borkereskedésekre, és próbálj meg leszerződni velük, hogy a te termékeidet is bekerülhessen kínálatukba.

 

Használj videómarketinget

 

A videómarketing az egyik legnépszerűbb online marketing trend, ami nem meglepő, elvégre felhasználóik milliói pörgetik naponta a YouTube, a Facebook, az Instagram és egyéb platformok kínálatát érdekes, értékes videók után kutatva.

 

Borászatodról többféle videót is készíthetsz, amiket aztán megoszthatsz ezeken a felületeken. Például rögzíthetsz néhány pillanatot nyilvános eseményeidről, beviheted az érdeklődőket a kulisszák mögé, vagy megkérhetsz egy szakácsot, hogy készítsen el egy ízletes receptet a kamerák előtt, amit természetesen végül egy saját boroddal tálalsz majd.

 

Ne feledkezz meg az élő videókról sem, amelyek segítségével valós időben kommunikálhatsz követőiddel, megválaszolhatod kérdéseiket, bejelentéseket tehetsz, és akár interjúkat is szervezhetsz.

 

Rendezz borkóstolót

 

Habár jelen pillanatban az ilyen rendezvények nem lehetségesek, előbb, vagy utóbb a dolgok visszatérnek majd a megszokott kerékvágásba, és az emberek ismét összeülhetnek majd borozni egy jót.

 

Amint a helyzet csillapodik, rendezz egy olyan borkóstolót, amire vendégeid garantáltan emlékeznek majd. Ne feledd, az ilyen események éppen annyira szólnak az élményekről, mint a borokról – szolgálj fel a borodhoz passzoló fogásokat, szerezz élő zenét, és persze meséld el borászatod és boraid történetét is, hogy a vendégek megismerkedhessenek márkáddal. Röviden: teremts egy kellemes légkört vendégeid számára.

 

Ne felejtsd el személyzetedet is felkészíteni erre az alkalomra, hogy minden lehetséges kérdésre válaszolni tudjanak boraiddal és borászatoddal kapcsolatban.

 

Egy ilyen borkóstolón továbbá akár új üzleti partnerekkel is megismerkedhetsz!

 

Kérd egy marketingügynökség segítségét

 

Az online marketing manapság számtalan lehetőséget kínál a borászok számára, azonban ez a bőség gyakran kétélű fegyver. A temérdek platform, taktika és szakkifejezés közepette nem nehéz elveszni az marketing erdejében. Persze egy jó online marketing ügynökség szívesen leveszi ezeket a terheket a válladról, hogy te az igazi szenvedélyeddel foglalkozhass: a borkészítéssel!

Csatlakozzon Eger legnagyobb online közösségéhez, legyen tagja tematikus Facebook-csoportjainknak is! Találkozzunk az Egri ügyek csoportban is, már csak egy kattintás!
Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló