Motoros tragédia Sirok és Egerbakta között: háromgyerekes apa vesztette életét – Megrázó VIDEÓ a helyszínről
A keresőoptimalizálás (angol rövidítéssel SEO) az egyik legforróbb téma a magyar üzleti életben, és nem kerülte el a turisztikai szektort sem. Az elmúlt időszakban egyre több hotel és más turisztikai szolgáltató kezdett el tudatosan SEO-ba fektetni.
De nem csupán a nagyobb szereplők, hanem a kisebb magánszállások, vendégházak és apartmanok tulajdonosai is érdeklődni kezdtek a keresőoptimalizálás iránt. A lépés logikus: ha van egy jó saját honlapunk, a SEO segítségével jelentős és stabil forgalmat lehet szerezni. Ha pedig sokan látogatják a honlapot, előbb-utóbb a közvetlen foglalások száma is emelkedni fog.
SEO apartmanoknak és vendégházaknak: nehezített pálya
A probléma, hogy egy kis magánszálláshely a Google keresőben a legritkább esetben versenyez a saját súlycsoportjával, a hasonló lehetőségekkel bíró vendégházakkal, apartmanokkal. Helyette leginkább a nagy szállásgyűjtő oldalakkal kerül szembe. Köztük magyar és több nagy nemzetközi portállal, amelyek napi szinten hatalmas forgalmat bonyolítanak.
A szállásgyűjtő portálok korábban elsősorban fizetős hirdetésekkel igyekezték dominálni a Google találati listáit. Az elmúlt években azonban már iszonyatos erőforrások fektetnek SEO-ba is.
Ráadásul nem csupán a tranzakciós kulcsszavakat célozzák (például „Szállás Egerben”), hanem az információs célú keresésekre (Pl. „Látnivalók Egerben”) is odafigyelnek.
A folyamat következménye, hogy egy nagyon erősen nehezített pályán találja magát egy kis magánszállás, ha keresőoptimalizálással szeretne több embert megszólítani.
A helyi keresőoptimalizálás lehetőségei
A helyzet azonban nem reménytelen, csak érdemes a hagyományostól némileg eltérő megközelítést használni. Elsősorban kihasználni a helyi keresőoptimalizálás lehetőségeit.
A helyi keresőoptimalizálás fundamentálisan nem különbözik a SEO általános gyakorlatától. Amiben eltér, az inkább a szemlélet. Míg a hagyományos SEO célja jó helyen szerepelni a lehető legtöbb releváns kulcsszóra, a helyi keresőoptimalizálás célja jól rangsorolni egy bizonyos földrajzi területen, vagy az adott földrajzi területre utaló keresések esetében.
A lokális SEO tulajdonképpen azt jelenti, hogy minden lehetséges eszközzel igyekszünk a Google-t értesíteni arról, mi az a földrajzi terület, amin belül szeretnénk megjelenni a keresésekben. Ennek több módja is lehet:
– egy helyi témákkal foglalkozó, izgalmas és értékes írásokat közlő blog elindítása,
– a saját weboldal helyi SEO szempontok szerinti optimalizálása,
– a helyi jellegű hivatkozások előnyben részesítése a linképítési folyamatban,
– Google Cégem profil regisztrálása.
A helyi keresőoptimalizálásban a Google Cégem profil az első lépés
A Google Cégem egy speciális és ingyenes szolgáltatás, amely jelentős versenyelőnyt biztosít a helyi jellegű kereséseknél az adott földrajzi régióhoz kötődő vállalkozásoknak. Gyakorlatilag egy adatbázis, amibe minden vállalkozás – a szálláshelyek is - regisztrálhat a címe és működési területe megadásával.
Amikor egy felhasználó helyi jellegű keresést indít (Pl. „cipőbolt Szeged”), a Google szimplán előszedi az adatbázisból a keresési szándékhoz leginkább passzoló találatokat. Egyrészt megmutatja őket a Google Térképen, valamint alatta egy rövid listát is kirak a szerinte releváns Google Cégem profilokkal.
A két elemet – a térképet és a rövid listát – együttesen „Local Pack”-nek nevezzük. Ide csak olyan üzletek, szolgáltatók kerülhetnek be, amelyek saját Google Cégem profillal rendelkeznek.
Mit jelent ez a kis magánszállások szempontjából? Egyszerűen azt, hogy egy Google Cégem profillal esély nyílik arra, hogy még a legfontosabb tranzakciós kulcsszavakra (például „Szállás Egerben”) is a találati lista legtetején jelenjenek meg.
A fenti példán látszik, hogy a Google négy egri szállást listázott, illetve még többet térképen is megjelenített árral. Az árakat a Google a nagy szállásgyűjtő oldalakról veszi át, és lehetővé teszi ezeken keresztül a közvetlen foglalást is.
Ugyanakkor egy-egy szállás Google Cégem adatlapját böngészve a felhasználó könnyen eltalálhat a szállás saját weboldalára. Vagyis akár el is kerülhető, hogy minden internetről érkező vendégéért feltétlenül jutalékot kelljen fizetni a nagy szállásgyűjtő portáloknak.