Motoros tragédia Sirok és Egerbakta között: háromgyerekes apa vesztette életét – Megrázó VIDEÓ a helyszínről
Techet Péter véleménye a nagy port kavart ügyről az Azonnali.hu-n.
A Coca-Cola vélhetően felmérte, melyik társadalmi rétegben kell még kampányolnia, és most éppen a melegek jöttek ki. A Coca-Cola ugyanolyan politikai termék, mint a Fidesz. Kár, hogy az előbbinek a magyar ellenzék is bedőlt. Ha a Coca-Colát azért ünnepeljük, mert elad egy jó sztorit a fogyasztóknak, akkor a Fideszt se kritizáljuk máskor ugyanezért!
Teli lett a Facebook-falam tegnap estére Coca-Colával pózóló ismerősökkel, ellenzéki politikusokkal. Mivel az estét a La Grande Bellezza újranézésével töltöttem, kevesebb dolog érdekelt a szépség és melankólia, Róma és a dekadencia ilyen töménysége után, mint egy borzasztó ízű, egészségtelen cukros szar, mármint a Coca-Cola, illetve a nem sokkal finomabb magyar ellenzék.
Arra persze rájöttem, hogy biztos történt megint valami nagy bejelentés, remény, amiért most hirtelen nem Angela Merkeltől, az amerikai nagykövettől vagy a Velencei Bizottság jelentéseitől várjuk az Orbán-rezsim bukását. Hanem akkor most a Coca-Colától.
Ma reggelre utánanéztem az okoknak. Nem mondom el, mert a tisztelt olvasó biztos már hamarabb értesült az egészről, mint én. Tetszés szerint talán már szelfizett is ma reggelre Coca-Colás üveggel, vagy kiírta, hogy akkor most csak azért is Pepsit iszik.
Az, hogy a Coca-Cola kirak a melegek mellett egy plakátot, nagyon szép dolog. Csak hát annyira őszinte és fontos, mint bármi ilyen kampány a kapitalizmusban.
A melegek egy jelentős fogyasztói csoportot képeznek (Németországban legalábbis tudni lehet róluk, hogy inkább városiak, tanultabbak, átlagnál jómódúbbak, nagyon trendérzékenyek, stb.), azaz teljesen ideális megszólítandó réteg bármilyen profitorientált cég számára. Biztos, hogy jobban megéri a melegeknek plakátot kinyomtatni, mint mondjuk az özvegyi nyugdíjból élők vagy a gyereküket egyedül nevelő anyukák számára. Elvégre a kapitalizmusban annak az emberi joga fontosabb, akinek nagyobb a fogyasztási hajlandósága.
Az, hogy a Fidesz – amely szintén a fogyasztói logika mentén értékesíti magát a piacon – nem kampányol a melegekért, azzal függ össze, hogy a Coca-Cola a fogyasztók pénztárcáját, a Fidesz pedig a fogyasztók számát nézi. Mivel a melegek módosabbak, a Coca-Colának érdemes megszólítania őket, de nincsenek olyan sokan, hogy a Fidesznek érdemes legyen rájuk pazarolni a keményen összelopott pénzeket. Bár egy személyre targetált kampányban akár a Fidesz is megszólíthatja a melegeket, mondjuk homofób-iszlamista dzsiháddal riogatva őket Gyurcsány Ferenc visszatérte esetén.
A Coca-Cola és a Fidesz is teljesen logikusan, a saját érdekei értelmében cselekszik, nincs ebben semmi baj. De ahogy azt se szoktuk elhinni, hogy a határkerítés a magyar lányokat védi, úgy a Coca-Cola melegpárti plakátjain se kéne könnybe lábadnia a szemünknek.
Az ellenzék mégis ezt csinálja. Az egészségre, a környezetre káros, rossz ízű ital reklámarcaivá válnak – pusztán azért, mert most akkor így lehet a buborékukban bizonyítani: jaj, de nagy demokraták vagyunk mink is.
Felőlem igyon bárki Coca-Colát, én nem vagyok a tiltások híve. Engem persze csak erőszakkal lehetne rávenni, hogy igyak a már kinézetre is gusztustalan löttyből. De az elég elkeserítő, hogy az ellenzék se képes átlátni, hogy a Coca-Colának nem az emberi jogok, hanem a melegek vásárlóereje a fontos.
Ha a Coca-Colát azért ünnepeljük, mert elad egy jó sztorit a fogyasztóknak, akkor a Fideszt se kritizáljuk máskor ugyanezért! Tessék akkor határkerítéssel is fotózkodni, elvégre az meg az anyákat védi, ugyebár. Annyira, amennyire a Coca-Cola a melegeket.
Vagy a fogainkat.