Motoros tragédia Sirok és Egerbakta között: háromgyerekes apa vesztette életét – Megrázó VIDEÓ a helyszínről
Ahogy arról szerdán beszámoltunk: október 25-től a Budapest-Füzesabony-Eger vonalon 5 és 20 óra között óránként közlekednek a több megyét érintő InterRégió vonatok korszerű, alacsonypadlós, légkondicionált FLIRT motorvonatokkal az eddigi kétóránként közlekedő sebesvonatok helyett, és mintegy 10 százalékkal csökken a menetdíj, miután az InterRégió vonatok a korábbi sebesvonatokkal ellentétben gyorsvonati pótjegy nélkül vehetők igénybe. A menetidő 1 óra 48 perces lesz.
Fotó: mavcsoport.hu
Vagyis: lesz egy gyorsabb, kényelmesebb és olcsóbb tömegközlekedési forma Eger és Budapest között az eddig talán többek által preferált buszos megoldás helyett. A szerdai bejelentés szerint a buszoknál felszámolt pótdíjak megmaradnak, míg a vonatoknál ezt eltörlik vasárnaptól, ráadásul a buszok mostantól gyorsabbak sem lesznek a vonatoknál, amelyek gyakrabban is fognak indulni.
Külön érdekeség, hogy az Eger és Budapest közlekedő buszok még mindig nem mehetnek fel az M25-ös, Egert az M3-as autópályával összekötő útra, és egyelőre azt sem tudni, hogy mikor nyílik meg a Volán előtt a lehetőség. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója az Indexnek ennek kapcsán elmondta, hogy fel fog menni a busz a gyorsforgalmira, de majd csak valamikor később, talán még az idén – vagyis vélhetően a decemberi menetrendváltáskor. A portál kérdésére, miszerint szándékosan csak ott szüntetik-e meg a gyorspótjegyet, ahol éppen van versenyképes párhuzamos buszközlekedés is, az volt a válasz: persze, de ez logikus, nem?
Vasárnaptól óránként járnak majd a vonatok Eger és Budapest között. A jegy is olcsóbb lesz
Meddig marad álom Egerben egy normális vasúti és buszpályaudvar?
I