Motoros tragédia Sirok és Egerbakta között: háromgyerekes apa vesztette életét – Megrázó VIDEÓ a helyszínről
Az országúti kerékpáros világbajnokság hivatalos kísérőautóin és a Vuelta a Espana-győztes csapat, a Jumbo-Visma kocsiján is ugyanaz a tetőcsomagtartó van. A vákuumos tappancsokat használó rögzítés egy amerikai cég terméke.
A pár tucatnyi alkalmazottból ketten magyarok. Kormos Sándor a tervezésért és fejlesztésért felelős, Nagy Tamás pedig a hajós részleg sales menedzsere. Mindketten egriek, de itthon sosem találkoztak. A floridai Sarasotában a bringázás hozta össze őket, majd lettek munkatársak is - írta riportjában az Index.
Kormos Sándor 21 évesen először csak nyaralni ment ki Floridába, de annyira megtetszett neki a hely, hogy elhatározta, letelepedik Sarasotában. Bő egyévnyi itthon tartózkodás után tért vissza az egri fiú Amerikába, a nyelvtudásán is javított, és ekkor már munkát is vállalt. (Nagy Tamás fotóján bal oldalon Kormos Sándor, jobb oldalon Nagy Tamás)
A munkába bringával járt, heti 3-500 kilométer is összejött neki, és eljárt a helyi biciklisek által szervezett hétvégi tekerésekre is. Sokakkal megismerkedett, és itt találkozott a SeaSucker alapítójával, Chuck Casagrandéval is. „Felfigyeltek rám a srácok, Chuck pedig felajánlotta, hogy ha eljárnék az amatőr csapatukkal versenyezni, akkor a nevezési díjakkal és a szállásköltséggel támogatna.”
Kormos igent mondott az ajánlatra, 7-8 évig együtt jártak versenyekre, elég sikeres is volt, a floridai állami időfutambajnokságon egyszer második helyet is szerzett, csak 1,8 másodperccel kapott ki, de 12 órás és 100 mérföldes versenyeken is ért el sikereket. Mindeközben Casagrandéval barátivá vált a viszonya. 2013-ban aztán állásajánlatot is kapott tőle.
„Korábban építkezéseken dolgoztam bútorasztalosként és burkolóként. Nem volt nagy jövő benne. Az a lehetőségem megvolt, hogy saját üzletet indítok, de nem hiányzott az azzal járó stressz, így igent mondtam az ajánlatra. Voltak azért kétségeim, hogy a korábban megszerzett tudásom használható-e, hosszú idő eltelt azóta, hogy végeztem a gép- és műszeripari szakközépiskolában.”
Kormost végül a SeaSucker támogatta, hogy végezzen el egy CNC-gépkezelői és 3D-modellező képzést, munka mellett járt iskolába. Mindkét magyar azt mondta, hogy öröm nekik bejárni dolgozni, minden munkatársuk vagy bringa- vagy hajós vonalon eleve tud kötődni a termékeikhez, és olyanok, mint egy nagy baráti kör. A tulajdonost is barátjuknak érzik, nagyvonalú velük, akkor is, ha nem kérnek tőle semmit. „Akiben lehetőséget lát, azokra nagyon odafigyel” – mondta Kormos.