Motoros tragédia Sirok és Egerbakta között: háromgyerekes apa vesztette életét – Megrázó VIDEÓ a helyszínről
Az évekkel ezelőtti egri belvárosi rehabilitáció egyik „muszáj”-eleme volt a totálisan elbaltázott pénzügyi konstrukcióval létrejött Katona téri parkolóház. Az a parkolóház, amelyre uniós forrásból a korábbi városvezetés százmilliókat adott oda egy magáncégnek, hogy alakítsák ki az egyébként nem túl ideálisan megtervezett épületet.
A hatalmas támogatás ellenére a parkolóház máig nem került az önkormányzat tulajdonába, az EVAT Zrt.-nek a mai napig kötelessége a tulajdonos és építtető vállalkozástól bérelni az ingatlant, ráadásul a fenntartási költségek is a városi céget, így közvetetten az egri költségvetést terhelik. Nem nehéz kitalálni, hogy ki járt jól ezzel az egésszel; egy biztos, nem a város, de – a kihasználtságot látva – a helyiek se nagyon.
Jelenleg a parkolóházat az EVAT Zrt. bérli az Agria Parkolóház Kft.-től, ez megközelítőleg évente 45-50 millió forintos kiadást jelent Eger városának. Az annak idején elfogadott tervek szerint idén lenne lehetőség megvásárolni az ingatlant a városnak, így sajátjaként üzemeltethetné a parkolóházat, azonban jelenleg a városnak nincs 426 millió forintja erre. Ha ezt nem tudja megtenni, akkor az önkormányzat kijelölhet egy vevőt, de ha utóbbival sem jár sikerrel, akkor a következő 15 évben nyögheti tovább a magas bérleti díjakat, ráadásul ennek leteltével már nem is a rögzített 426 milliós áron, hanem sokkal drágábban vehetné meg az ingatlant.
A legutóbbi, még augusztusban tartott egri közgyűlésen is előkerült a parkolóház ügye: minden felszólaló egyetértett abban, hogy az épület pénzügyi konstrukciója rossz. (Bár az elég vicces volt, ahogy a fideszes honatyák mosdatni próbálták az elődök döntéseit.) Csütörtökön a közgyűlés azonban érdemi lépéseket is tehet azért, hogy megszabaduljon a város az anyagi kötelezettségeitől, legalábbis egy jelentős részétől: noha nincs fedezet arra, hogy megvásárolja az önkormányzat a parkolóházat, információink szerint egy befektető lát üzletet az épület hasznosításában.
Ha az adásvétel megtörténhet, az önkormányzat minden bizonnyal továbbra is bérli majd az ingatlant. Ez tűnik az ésszerű felállásnak, de az elég valószínű, hogy a mostani feltételekbe nem menne bele a városvezetés, így csakis egy alacsonyabb összegű bérleti konstrukció jöhetne szóba. Mindez azt jelenti, hogy Eger most spórolhat 426 millió forintot, hiszen nem a városnak kell megvenni most a parkolóház épületét, és egy sokkal kedvezőbbre cserélhetik a még mindig érvényben lévő bérleti megállapodást is.