Motoros tragédia Sirok és Egerbakta között: háromgyerekes apa vesztette életét – Megrázó VIDEÓ a helyszínről
Zöld beruházásokat tervez az egri önkormányzat. Igazodni kívánnak például a kerékpározás és az elektromos autózás igényeihez. Több projekt már elkezdődött, most a közlekedés és a zöldhulladék-hasznosítás fejlesztésén a sor – írja a napi.hu.
A portálnak nyilatkozó Minczér Gábor alpolgármester beszélt arról, hogy a korábbi években az elektromos autók számára több Ensto gyártmányú töltőpont is létesült a városban, ezek többségét az önkormányzat, kisebb részét az Elmű-Émász Energiaszolgáltató Zrt. üzemelteti. Hozzátette: a későbbiekben szeretnék tovább bővíteni az állomások számát, és jelenleg is több zöld fejlesztés van terítéken a városban.
Fut egy közvetlen uniós projekt Egerben, a HungAIRy LIFE, melynek fő célja a légminőség javítása. Ennek keretében közösségi kerékpáros-rendszer épül a városban. Ez egyelőre két állomást és 20 kerékpárt jelent, de az alpolgármester elmondása szerint később szeretnék tovább fejleszteni egy városszerte elérhető hálózattá. "Látni fogjuk a kihasználtságát, és fel tudjuk mérni általa az emberek igényeit, amely alapján a bővíthetjük majd a rendszert. Továbbá a környező túraútvonalakhoz és kerékpárutakhoz is kapcsolni szeretnénk a hálózathoz" – fogalmazott Minczér Gábor.
Fotó: pixabay.com
Az önkormányzat emellett szeretne létrehozni egy zöldhulladék-hasznosító üzemet is. Ha ez megvalósul, csökkenteni tudják például a hulladékszállítás költségét és a szállítójárművek károsanyag-kibocsátását, mivel többé nem lenne szükség arra, hogy Hejőpapira szállítsák a zöldhulladékot.
Továbbá a városi környezetvédelem szempontjából fontos terv az intermodális csomópont létrehozása is: ez ugyanis csökkentené a belváros zajterhelését és forgalmát, így javulhatna ott a légminőség. A tervezett beruházásaikhoz azonban először elengedhetetlen a megfelelő anyagi források előteremtése. Azután pedig egy hosszas és bonyolult folyamat lesz a leenedő csomópont kialakítása a közműkiváltások és a különböző tulajdonban lévő területek miatt. Eger főépítésze, Kacsó János nemrég arról beszélt, hogy mindent figyelembe véve akár 5-10 évig is elhúzódhat a csomópont kiépítése.