Motoros tragédia Sirok és Egerbakta között: háromgyerekes apa vesztette életét – Megrázó VIDEÓ a helyszínről
“A Heves Megyei Önkormányzat támogatást nyert el Heves megyében a leginkább hiányzó kerékpáros útvonalak engedélyes és kiviteli terveinek elkészíttetésére, valamint az építési engedélyek megszerzésére. A projekt keretében 5 szakaszon készülnek el a kerékpáros útvonalak tervei.” – írta az egrinapok.hu. A portál szerint a hír azért izgalmas, mert az 5 új szakaszból 3 kiemelten fontos lenne Egernek. A kigyűjtött szakaszok a következők:
Demjén-Füzesabony között
Maklár-Füzesabony között
Apc-Jobbágyi között
Eger déli hiányzó szakasz
Gyöngyöspata-Szűcsi-Rózsaszentmárton között
Az Egert közvetlenebbül érintő három szakaszról az alábbiakban összegzett a portál:
Demjén-Füzesabony
“A Demjén és Füzesabony közötti szakasz Demjén belterületi határánál csatlakozik a már megtervezett szakaszhoz, majd Kerecsenden a 25. sz. főút csomópontján keresztül a Füzesabonyi úton éri el a 3. sz. főutat, melyről a pusztaszikszói keresztezés területén válik le az Abonyi útra. Ezen végighaladva a 33. sz. út fölött átívelő hídon keresztül éri el a régi 33. sz. 33101 sz. utat. A 33101 sz. út cca. 1+007 kmsz -től 2 útvonal halad tovább. Az egyik nyomvonal tovább a 33101. sz úton Dormánd felé haladva a Laskó patakot keresztezve csatlakozik a már meglévő szakaszhoz, a másik nyomvonal a 33110 sz. úton halad Szihalom felé és csatlakozik a már megtervezett szakaszhoz. Az önálló kerékpárút külterületen mintegy 9,9 km hosszúságban épül ki a vonatkozó műszaki előírások szerint.” – idéz a portál.
Ez a rész azért lenne fontos a mi szempontunkból, mert Demjénig már most is autós forgalomtól elkülönített kerékpárút halad Egerből, sőt, egészen Felsőtárkánytól. Ez egy nagyon népszerű és jó lehetőség turistáknak / helyieknek egyaránt, ami mindenképp üdvözölendő lenne, ha folytatást kapna. Persze Füzesabony nem a legizgalmasabb turisztikai desztinációk egyike, ám ha merünk nagyot álmodni, és látjuk ennek az útnak akár egészen a Tisza-tóig tartó folytatását, az azért már egy jóval menőbb lehetőség lenne!
Maklár-Füzesabony
“Maklár belterületén kiindulva a Füzesabonyi Mol benzinkút (3.sz. főút) térségében csatlakozik a Kerecsend – Füzesabony szakaszba: Maklár belterületén a vasúti átjáró térségében, cca. a 2501 sz. út cca. 11+475 kmsz-nél indul a már megépült szakaszhoz csatlakozva. Innen a 2501. sz. út mentén haladva a Bosch melletti körforgalomnál éri el a 251. sz. utat, melyen haladva a 3. sz. főút keresztezésében lévő körforgalom területén átkelve csatlakozik bele a Kerecsend – Füzesabony szakaszba. Az önálló kerékpárút külterületen mintegy 4,8 km hosszúságban épül ki a vonatkozó műszaki előírások szerint.”
Ez az út inkább a helyi lakosoknak érdekes, nekik viszont mindenképp. Jó lehet munkába járáshoz és sportoláshoz is.
Eger déli hiányzó szakasz
“Eger belterületén a 252.sz út és a Faiskola utca keresztezése, valamint a Bánki Donát út között: Az Eger déli hiányzó szakasz Eger belterületén a 252. sz. út és a Faiskola u. keresztezésében a már meglévő szakaszhoz csatlakozik. Innen indulva a 252. sz. út mentén halad, majd az M25 autóút csatlakozásának körforgalmú csomópontja mellett elhaladva, az Eger – Füzesabony vasútvonal felett átívelő hídon keresztül csatlakozik a Bánki Donát út keresztezésénél a már meglévő szakaszhoz. Az önálló kerékpárút mintegy 0,36 km hosszúságban épül ki a vonatkozó műszaki előírások szerint.”
Nyilván ez a szakasz a legérdekesebb számunkra - összegez a portál. Végre teljes összeköttetést kapna a Mátyás király út és a Kistályai út kerékpárútja! A kettő között most csak egy forgalmas, 2×1 sávos úton lehet közlekedni, ráadásul az M25 körforgalmába betekerve, ami mérsékelten jó élmény. Óriási előrelépés lenne ez az út a Lajosvárosban élőknek az Ipari park megközelítésére. A kerékpárút egy része ráadásul már késznek is tekinthető, hiszen a régi Kőlyuk út maradványa máig ott van a körforgalom mellett.
A közbeszerzés most csak a tervezésről szól, az utak tényleges elkészülésére még nagyon sokat kell várnunk – ha megépülnek egyáltalán valaha. Az viszont mindenképpen biztató, hogy egyáltalán van szándék a beruházásokra. Ha pedig már engedélyes terveink is lesznek rájuk, akkor igazán csak egy karnyújtásnyira leszünk a megépítésüktől.
(indexképünk az Eger-demjéni elágazás közötti szakasz egyik részéről készült)