Motoros tragédia Sirok és Egerbakta között: háromgyerekes apa vesztette életét – Megrázó VIDEÓ a helyszínről
Tavaly végre befejeződött a Budapest–Hatvan-vasútvonal 2018-ban elkezdett felújítása, amely a hatvaniaknak rengeteg kellemetlenséget okozott. December 13-tól már az új menetrend alapján jártak a vonatok. A 200 milliárdos beruházás után nemhogy javult volna, hanem romlott a hatvaniak helyzete.
Horváth Zsolt, az InterCity vonatokat Hatvanba Facebook-oldal adminisztrátora a Telexnek elmondta: a felújítás után 4 perccel lassulnak a régi egri gyorsvonatok (Hatvan és Budapest között), és az IC-vonatokat továbbra sem állítják meg Hatvanban. A helyiek már társadalmi petíciót indítottak, hogy álljon meg a városban az InterCity-járat, ennek Horváth Zsolt az egyik koordinátora.
Horváth szerint ezres nagyságrendű az érintettek száma, akik között van Hatvanból a fővárosba ingázó, a fővárosból a hatvani üzemekbe ingázó, számos környező kistelepülésen élő, valamint Jászberény, Jászfényszaru, Salgótarján, Pásztó, Miskolc és környékén lakó (Hatvanban dolgozó) utas, aki hasonló okokból használja a vasutat. Hozzátette: a tiltakozók az egész régióra kiterjesztették az összefogást. Elmondása szerint addig nem állnak le, amíg nem érnek el érdemi változást.
A csoport számításai szerint az InterCity a jelenlegi InterRégió-vonathoz képest 6-10 perces javulást hozna időben, az autópályás buszhoz képest 11-15 percet, a "falujáró" buszhoz képest 31-35 percet, az autóhoz képest – a régi 3-as úton forgalommentes eljutással számolva – szintén 11-15 percet. Egyedül az M3-ason autózás gyorsabb utazási verzió 5-9 perccel – éppen ezért a romló vasúti közlekedés helyett egyre többen választjál az autót. A csoport úgy véli, hogy Hatvanban az összes (napi 14-16) áthaladó IC-vonatnak meg kellene állnia, hogy javuljon a helyzet.
A Közlekedő Tömeg Egyesület is megszólalt az ügyben. Helyzetértékelésük szerint a Gödöllő–Hatvan-szakasz utasainak a járatsűrűség egyedül a hétköznap délutáni időszakban, Budapest felől nőtt, ekkor félóránként közlekednek az egri InterRégió- és a Z80-as zónázó vonatok. Minden más időszakban viszont csökkent a választható vonatok száma, mivel a félóránkénti S80-as személyvonatok Budapesttől már csak Gödöllőig járnak. Ezzel azok jártak rosszul, akik a vonal külső szakaszáról Budapest külvárosi állomásaira (néhány reggeli és késő esti vonatot leszámítva) már csak gödöllői átszállással tudnak utazni, ahol negyedórát kell várakozniuk. A menetidő Budapest és Hatvan között a korábbi ígérettel szemben nemhogy nem csökkent, de néhány perccel még nőtt is az InterRégiók plusz megállói miatt, nem függetlenül attól, hogy a felújított pályán egyelőre nem emelték fel a vonatok engedélyezett sebességét.
A Hatvanból és térségéből Miskolcra utazókat pedig azáltal éri hátrány, hogy megszűntek a sátoraljaújhelyi sebesvonatok, ezért már csak füzesabonyi átszállással tudnak utazni. Ebben a viszonylatban kiváló megoldást jelentene, ha az InterCityk megállnának Hatvanban, melyet a helyiek már régóta kérnek, és ugyan a vonatok menetidejébe is beleférne, az illetékesek mégsem oldották meg ezt a problémát, mondja a Közlekedő Tömeg.
Horváth Richárd, Hatvan polgármestere a napokban közölte a helyi újsággal, a Hatvani Hírlappal, hogy részben sikert értek el, de tovább küzdenek: "Kaptunk egy levelet a Innovációs és Technológiai Minisztériumtól, melyben értesítettek arról, hogy a reggeli és esti órákban is biztosítanak egy IC-vonatot, amely megáll a városban. Nagyon örülök, hogy sikerült ezt megvalósítani, de a jövőben szeretnénk, ha több járat is segítené a közlekedést" – mondta lapnak.
A Telex szeretett volna magyarázatot kapni a MÁV-tól a helyzetre, ezért több mint egy hónapja kérdéseket küldtek a cég sajtóosztályának. A MÁV azonban azóta sem válaszolt a megkeresésükre.