2024. április 18., Andrea Lima

Mindenki ügye

#felmérés #televízió #hír #szokások

Sokan csak a tévéből tájékozódnak a hírekről, esetleg befigyel az Origo vagy a Facebook

Nagy Donát 2021.06.28. 10:20

Nem csoda, hogy ilyen egyszerűen terjeszthető a propaganda vagy az álhírek.

Éles a különbség az ország egyes csoportjai között a médiafogyasztási szokásokat illetően – ez derült ki a Republikon Intézet elemzéséből, amelyet a Bige László milliárdos által megrendelt és a Závecz Research által készített, ennek eredményeit közölte a Magyar Narancs.

 

Az elemzés arra jutott, hogy továbbra is a televízióból tájékozódik a magyar lakosság legnagyobb része, önbevallás alapján a televíziók közül az RTL Klub hírműsorait nézik a legtöbben, a második legnépszerűbb pedig a TV2, ez a két adó vonzza napi szinten a legtöbb érdeklődőt az összes médium közül.

 

A válaszadók kevesebb, mint a fele (46 százalék) vallotta, hogy legalább heti egyszer nézi a Magyar Televízió hírműsorait.

remote-control-932273_1280
Fotó: Pixabay

 

A válaszadók 56 százaléka olvas híreket az interneten. Akik viszont olvasnak híreket az interneten, azok között önbevallás alapján az Origo, az Index és a 24.hu a leglátogatottabb hírportál, az élmezőnyben a 444.hu, a hvg.hu, a blikk.hu és a telex.hu hasonló, valamivel alacsonyabb napi olvasottsággal rendelkeznek. (Az adatfelvétel még februárban készült, amikor a Telex még viszonylag friss portálnak számított.)

 

A felmérés szerint a válaszadók 48 százalék látogatja naponta a Facebookot, további 17 százalék hetente többször is, 28 százalék pedig azt válaszolta, hogy soha nem megy fel a közösségi oldalra.

 

Bár a kereskedelmi csatornákat (RTL, TV2) többen nézik heti bontásban, a Facebook napi szintű felhasználóinak aránya magasabb minden más médium mért adatainál.

 

Vizsgálták azt is, hogy kik nézik egyes csatornák hírműsorait, és kiderült, hogy a köztévé hírműsorainak napi nézettsége kiemelkedően magas három csoportban:

  • Fidesz-KDNP szavazók,
  • 60 év felettiek,
  • legfeljebb 8 általánost végzett válaszadók.

A köztévé nézettsége az átlaghoz képest alacsony a fiatalok, a diplomások és a bizonytalan szavazók között, valamint a nagyvárosban élők és az ellenzéki szavazók között is.

 

Az elemzés szerint jól látható, hogy az internetezők és tévénézők csoportja több demográfiai adat alapján is élesen eltér egymástól. Amíg a fiatal, nagyvárosban élő, magasabb végzettségű népesség az internetet preferálja, addig az idősebb korosztály, az alacsonyabb végzettségűek és a kistelepülésen lakók a televíziós hírműsorokat.

 

Csatlakozzon Eger legnagyobb online közösségéhez, legyen tagja tematikus Facebook-csoportjainknak is! Találkozzunk az Egri ügyek csoportban is, már csak egy kattintás!
Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló